۱.به کسی نگویید

اصلا لازم نیست که خجالتی بودن‌تان را همه جا جار بزنید. کسانی که به شما نزدیک هستند خودشان از این موضوع خبر دارند و کسانی که نزدیک نیستند هم شاید اصلا آنقدر با شما تعامل نداشته باشند که این موضوع را متوجه شوند. خجالتی بودن‌تان به این توی چشمی هم که خودتان فکر می‌کنید نیست.

۲. آرام باشید

اگر دیگران بحث خجالتی بودن شما را پیش کشیدند خیلی معمولی باشید. اگر لازم شد راجع به آن صحبت کنید اصلا نقطه ضعف نشان ندهید.

۳. گاهی خودتان را توجیه کنید

مثلا اگر در شرایط ناراحت و معذب صورت‌تان سرخ می‌شود سریع به خجالتی بودن ربطش ندهید؛ می‌تواند این طور باشد که من همیشه صورتم زود سرخ میشه.»

۴. از برچسب زدن اجتناب کنید

به خودتان برچسب خجالتی بودن یا هر چیز دیگری نزنید. خودتان را به عنوان فردی خاص دسته بندی کنید نه یک نفر که حتما صفتی بد و آزاردهنده دارد.

۵. دست از حال گیری خودتان بردارید

گاهی اوقات ما واقعا بدترین دشمن خودمان هستیم. نگذارید انتقاد کردن خودتان از خودتان به حدی برسد که مخل کار و زندگی‌تان شود.

۶. نقاط قوت خود را بشناسید

لیستی از تمام ویژگی‌های مثبت خود تهیه کنید و حتی اگر لازم شد از دوستان و خانواده‌تان کمک بگیرد و هر موقع که احساس ناامنی کردید این لیست را مرور کنید. بگذارید یادتان بیاید که چقدر نکات مثبت دارید.

۷. روابط‌تان را آگاهانه انتخاب کنید

افراد خجالتی روابطی کمتر اما عمیق‌تر دارند که این یعنی باید بیشتر در انتخاب دوست و شریک‌ زندگی‌تان دقت کنید. وقت‌تان را در زندگی برای کسانی که قدرشناس، صمیمی و دلگرم کننده هستند صرف کنید.

۸. از افرادی که دیگران را دست می‌اندازند و اذیت می‌کنند اجتناب کنید

همیشه چند نفری هستند که دوست دارند بی‌رحم باشند و الکی دیگران را اذیت می‌کنند و برایشان مهم نیست که چه رفتاری درست است و چه رفتاری نیست و حتی صدمه زدن به احساسات و روح و روان دیگران ذره‌ای برایشان اهمیت ندارد. سعی کنید به طور صحیح فاصله‌تان را با این افراد حفظ کنید.

۹. با دقت نگاه کنید

بعضی از ما فکر می‌کنیم که اوضاع‌مان خیلی خراب است و بقیه از ما خیلی بهترند. این جور وقت‌ها بد نیست با دقت نگاهی به دیگران بیندازید تا ببینید آنها هم مشکلات شخصیتی و ناامنی‌های خودشان را دارند و شما در این بین تنها نیستید.

۱۰. به یاد داشته باشید که یک لحظه‌ی بد به معنای یک روز بد نیست

گاهی اوقات در یک موقعیت، خیلی خجالتی می‌شوید یا حتی بعضی وقت‌ها آن صحنه را مدام در ذهنتان مرور می‌کنید و بیشتر و بیشتر اعصاب خودتان را خرد کرده و روزتان راخراب می‌کنید. اما این همه کشمکش لازم نیس. آن لحظه هرچه بوده تمام شده پس بهتر است که سعی کنید از بقیهٔ روزتان لذت ببرید.

۱۱. خیال بافی نکنید

افراد خجالتی گاهی احساس عدم تایید یا ردشدگی می‌کنند، حتی زمان‌هایی که این موارد اصلا درست و واقعی نیستند. مردم احتمالا بیش از آنچه که شما فکر می‌کنید شما را دوست دارند و برایتان اهمیت قائلند، پس الکی برای خودتان خیالات منفی نبافید.

۱۲. لیست درست کنید

لیستی از تمام وحشت‌ها و نگرانی‌هایتان تهیه کنید. آنها را نام ببرید و برنامه ریزی کنید که چطور می‌خواهید آنها را از بین ببرید و به جلو حرکت کنید.

خجالتی بودن نباید شما را از رسیدن به موفقیتی که می‌خواهید باز دارد و چه شما خجالتی هستید چه نه، می‌توانید از تکنیک‌های گفته شده بهره ببرید.



لینک منبع

مطلب با خجالتی بودنمان چه کنیم؟ در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :با خجالتی بودنمان چه کنیم؟
http://mofidestan.ir/%d8%a8%d8%a7-%d8%ae%d8%ac%d8%a7%d9%84%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%af%d9%86%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%86%d9%87-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

✳️ فروش ویژه دستکش دوچرخه سواری مدل S112

تولید ۲۹ بچه موش از ۲ موش ماده توسط محققان چینی

آشنایی با علائم بیماری مزمن کلیه

خجالتی ,خودتان ,دارند ,دیگران ,می‌کنید ,خیلی ,خجالتی بودن ,خجالتی بودنمان ,کسانی که ,خودتان را ,با خجالتی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مطالب اینترنتی کیک کشمشى ات را قورت بده! دانشکده فایل مطالب اینترنتی پلی زولا قالب های فارسی وردپرس 26 جلوه ی مهتاب دنیای بازی تیک سان فروشگاه سایت بلاگ بیست